Freaks and Geeks (1999-2000)

Yazı yazmayı gerçekten de beceremiyorum. Belki de bu hayatta en çok yapabilmeyi istediğim şeylerden biri, bir şeyler yazmak ve üretmek. Yıllardır bu hevesle yaşıyorum. Bazı konularda bilgi sahibi olup da bunları yazıyla insanlara aktaramamak kötü bir his. Sadece dizi olayından bahsetmiyorum. Ben kendimi bir dizi eleştirmeni olarak görmüyorum zaten. Evet, bir çok dizi izledim. Ama sizin "Yuh, bunu nasıl izlemezsin?" diyeceğiniz bazı dizileri izlememiş olabilirim. Aynı zamanda adını belki de hiç duymadığınız bir diziyi izlemiş de olabilirim. Bu konuda oldukça dengesiz biriyim. Popüler dizilere karşı falan da değilim. Tamamen keyfime göre yani. Ama bu blogda, bu yazılarda bu yapımları neden sevdiğimi ve sizlere neden tavsiye ettiğimi anlatmaya çalışıyorum. Sürekli olarak bilinmedik şeyleri önermeyi ben de isterim. Ama birisi bana mesaj attığında, onlara dizi önerdiğimde mutlu oluyorlar. Belki çok gereksiz bir şey ama ben sevdiğim insanlara da güzel dizileri zorla izletirim. Çünkü o dizide görmeye değer bir şeyler olduğuna inanıyorumdur. Yazıların ne kadar okunduğu benim için önemli değil. Benim için önemli olan şey bir nebze olsun faydalı olabilmek. Hayatımın gerçekten büyük bir kısmını dizi izlemeye harcadım ve bir faydam dokunsun istiyorum. O yüzden size sürekli olarak bir şey öneriyorum.

Ben de isterim size fazla tanınmamış dizileri tanıtmak ama önce tanınmış dizileri tanıtarak başlayacağız. Yavaş yavaş tanınmamışları da tanıtacağım size. Ama önce efsanelere saygı. 



Freaks and Geeks, 1999 yılında çekilmiş, Netflix Türkiye kütüphanesinde de bulunan bir gençlik dizisi. 1980'lerde geçen bu dizide, Amerika'daki klişeleşmiş lise öğrencilerini izliyoruz. Şu anda günümüzde popüler olan, o zamanlar milletin linç ettiği, dersleri iyi olan, role play oyunları oynayan, fantastik dünyalarla kafayı bozmuş "geek" tayfa ve dönemin "badass" takılan, rock müzik yapmaya çalışan, hırsını bu "ezik" öğrencilerden çıkaran ve havalı olmaya çalışan bir grup. Eğer gençlik dizilerinden, Amerika'daki 80'ler döneminden, o dönemin müziklerinden hoşlanıyorsanız bu diziyi sevmeme ihtimalinizin çok az olduğunu düşünüyorum.

Dizimizin başrollerinde çoğu kişinin sevdiği ve tanıdığı oyuncular var. James Franco, Seth Rogen, Jason Segel, Martin Star... Belki Martin Starr çok fazla tanınmıyor ama ben kendisini ekstra sevdiğim için adını yazdım. Dizinin asıl odak noktası olan Lindsay karakterini ise Linda Cardellini oynuyor. Diğer oyuncular kadar sivrilip kendini tanıtamamış olsa da bu dizi, diğer oyuncular için çok güzel bir basamak olmuş. Yani 21 yaşındaki Franco'yu, 17 yaşındaki Seth Rogen'i, 19 yaşındaki Jason Segel'i izlemek gibi bir fırsatınız var. 



Negatif tarafı: 

  • İptal edilmiş olması
  • Görüntü kalitesi kötü
  • Oyunculuklar ahım şahım değil
  • Yalnızca 18 bölüm olması


Pozitif tarafı:

  • Finalinin çok da açıkta kalmaması
  • İyi vakit geçirmenizi sağlaması
  • Bölümlerin 20 dakikadan fazla olması


Dizinin iptal edildiğini ilk öğrendiğimde gerçekten çok sinirlenmiştim. Doğrusunu söylemek gerekirse bu ayarda bir gençlik/komedi dizisine rastlamak çok zor. Gerek ortamı olsun, gerek karakterler olsun size kendini ısıtıyordu. Bir oturuşta minimum 6-7 bölüm izleyebileceğiniz ve sıkılmadan devam edebileceğiniz bir akışa sahipti. İptal edilmesindeki sebeplerden biri de elbette reytinglermiş. Cumartesi akşamı yayınlanması hem dizi açısından kötü olmuş hem de yalnızca 6.7 milyon reyting alması NBC kanalının sözleşmeyi yenilememe kararını almasına sebep olmuş. Elbette NBC'nin imza dizilerinden olan Friends ve Fraiser ortalama 14 milyon reyting getirirken bu dizinin getirdiği reyting sadece yarısı kadardı. O yüzden üstünü çizip atması kolaydı. Belki günümüzde çekilse başka bir kanal tarafından sahiplenme de olabilirdi. Hele ki Netflix çekse adım gibi eminim ki bu dizinin hayran kitlesi çok baş belası olurdu. O yüzden geçmişte çekilip bittiği iyi olmuş. 



Bu arada NBC'nin günümüzde en çok reyting alan dizisinin yalnızca 9.8 milyonla This is Us olduğunu hatırlatalım. Şu an 6 milyon bile çok yüksek bir reyting olarak kalıyor yani. Biraz boşa harcanmış gibi olmuş. 

Sonuç olarak bu diziyi izleyin. Çünkü bir klasik. Yorgun olduğunuz bir gün sonrası kafa dağıtmak için bir bölümü açtığınızda 4-5 bölüm izlemiş olarak bulabilirsiniz kendinizi. Final bölümünü izlediğinizde ise neden ikinci sezonunun çekilmediği ile ilgili siz de sitem edeceksiniz. Kim bilir belki de 1 sezon çekilmiş olması bu dizi için daha hayırlı olmuştur. 

Son olarak Sam'in itici bakışlarını koymazsam olmaz. 


Previous
Next Post »